Nieuwe partijvoorzitter

De kandidaten voor het partijvoorzitterschap zijn bekend: Christianne van der Wal en Bram Cool. Ben je meer dan zes maanden lid van de VVD? Dan bepaal jij als stemgerechtigd lid van de VVD wie de nieuwe partijvoorzitter wordt. Dat gebeurt via de ledenraadpleging die plaatsvindt van 7 november 00:01 uur tot en met 17 november 12:00 uur. De kandidaat met de meeste stemmen wint. Zo simpel is het.

Wij vragen je om ook echt je stem te laten horen. Een hoge opkomst is positief. Het is belangrijk dat de nieuwe partijvoorzitter een breed draagvlak onder de leden heeft.

Hoe kun je stemmen?

Stemmen kan telefonisch en via internet. Als je stemgerechtigd bent, heb je een brief ontvangen met de benodigde inloggegevens om te stemmen.

>> Lees alles over de ledenraadpleging

Stemmen via MijnVVD

Ga naar www.MijnVVD.nl en log in met je gebruikersnaam en het wachtwoord uit de brief die je recent hebt ontvangen. Let op; het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Je kiest binnen MijnVVD voor het onderdeel ‘Ledenraadpleging’. Op deze pagina kun je je stem uitbrengen. Hier vind je ook een uitgebreide uitleg over het stemmen via MijnVVD.

Stemmen per telefoon 053 850 80 76

Om telefonisch te stemmen bel je naar: 053 850 80 76.  Als je belt wordt er eerst gevraagd om je lidnummer en telefonische pincode. Deze vind je in de brief die je recent hebt ontvangen. Als je belt krijg je direct een uitgebreide uitleg over het stemmen per telefoon. Voor de telefonische stemming gebruik je per kandidaat een willekeurig toegekende cijfercode. Voor Christianne van der Wal is dit nummer 7, voor Bram Cool is dit nummer 3.

De nieuwe partijvoorzitter wordt bekend gemaakt op het Najaarscongres van de VVD op zaterdag 25 november in Nieuwegein.

Stel je vraag aan de kandidaten!

De kandidaat-partijvoorzitters Christianne van der Wal en Bram Cool stellen zich voor. Om de kandidaten nog beter te leren kennen, is er een roadshow georganiseerd.

>> Bekijk direct wanneer de Roadshow bij jou in de buurt is!

Kandidaat: Christianne van der Wal

Nieuwe partijvoorzitter 3

Christianne van der Wal (43) is voorgedragen door het hoofdbestuur van de VVD als kandidaat voor het voorzitterschap. “Tijdens de gesprekken bleek Christianne de kandidaat die met het allerbeste verhaal kwam over hoe de ambities van de partij waar te maken. Ze kwam niet met plannen voor nieuwe regels maar voor meer lucht en ruimte voor de lokale netwerken in de dorpen en steden die het hart van de VVD vormen, zodat zij met nieuwe energie en plezier weer actief zijn voor de VVD. Ik heb zelf de afgelopen maanden gemerkt dat deze onbetaalde functie flink wat tijd kost. Christianne is de kandidaat die de duidelijkste visie heeft hoe ze deze functie kan combineren met haar werk als wethouder in Harderwijk. Ik heb het volste vertrouwen dat Christianne met haar ervaring en enthousiasme de juiste persoon is om deze taak nu te gaan vervullen,” aldus waarnemend partijvoorzitter Eric Wetzels.

Mijn plan voor de VVD

De laatste tijd zie ik steeds minder terug van de VVD waar ik ooit voor ben gevallen. Die partij vol enthousiasme. Met VVD’ers die de VVD heel serieus nemen, maar zichzelf niet zo. De partij waar mensen uit het hele land zich met hart en ziel voor inzetten. Een partij die al die hardwerkende mensen de aandacht geeft die ze verdienen. Een partij waarbij je je graag wilt aansluiten.

Sinds de nieuwe partijstructuur zijn we veel te veel bezig met procedures en regels. Dat heeft de zuurstof uit veel actieve VVD’ers gezogen. Samen kunnen we die zuurstof weer terugbrengen. De statuten op de plank en ons weer gaan bezighouden met waar we goed in zijn en wat we leuk vinden.

Laten we vanuit onze prachtige partij weer een beweging op gang brengen vanuit al onze dorpen en steden. Met energie en overtuiging in heel het land ons verhaal laten horen. Met elkaar samen, niet langs elkaar heen. Zonder afstand tussen Den Haag en de regio’s. Met veel ruimte voor goede initiatieven. Veel ruimte voor talent. Met veel aandacht voor al die geweldige VVD’ers die onze vereniging maken. Maar ook met de moed om mensen die iets verkeerds doen daarop aan te spreken.

Wat daarvoor moet gebeuren? Dat lees je op: www.christiannevanderwal.nl.

Kandidaat: Bram Cool

Nieuwe partijvoorzitter 2

KANDIDAAT-VOORZITTER BRAM COOL STAAT VOOR GROEI EN MINDER GEDONDER

Twee netwerken dragen Bram Cool voor
Het netwerk Blaricum, Eemnes en Laren (BEL) en het thematisch netwerk Liberaal Groen dragen beide Bram Cool voor als kandidaat-voorzitter. Bram komt dus niet uit het zittende hoofdbestuur, maar uit twee actieve netwerken.

Het netwerk BEL stemde unaniem voor Brams kandidatuur. “Wij zijn er trots op dat iemand uit ons netwerk zich hard maakt voor integriteit, transparantie en het werven van nieuwe leden”, zegt Pieter Croockewit, voorzitter BEL. Gijs Dröge, oprichter en voorzitter van Liberaal Groen zegt: “Ik ken Bram als een scherp analyticus. Hij durft ambitieuze doelen te stellen, maar heeft daarnaast ook een goed gevoel voor wat haalbaar is.”

Bram staat voor groei en minder gedonder
Bram Cool (43 jaar) is ondernemer, getrouwd, vader van drie zoons, woont in Blaricum en is actief als bestuurslid van Liberaal Groen. “Onze partij is succesvol. Maar het is niet een tijd om achterover te leunen. We moeten aan het werk om de VVD toekomstbestendig te maken”, zegt Bram Cool. “Om ook op de lange termijn succesvol te blijven zijn twee dingen belangrijk: meer leden en een sterker ethisch kader. Ik heb me kandidaat gesteld als voorzitter om dat te realiseren”.

1 – Groei: Wij zijn de grootste partij in de Tweede Kamer, maar we zijn met 26.000 leden de zesde partij in ledenaantal. Dat is zo laag dat we tegen een kritische ondergrens aan zitten. Groeien kunnen we leren. Door een professionele en lerende organisatie te bouwen die moderne internettechnologie gebruikt. Mijn groeiplan kan je hier vinden.
2 – Minder gedonder: We hebben te veel affaires binnen de partij. Dat is oplosbaar, maar dan moeten we wel het probleem erkennen en de armen uit de mouwen steken. Minder gedonder bereiken we door te werken aan normbesef, normgedrag en strakkere procedures”. Mijn plan voor minder gedonder kan je hier vinden.

Kortom: kies voor een frisse en ondernemende blik van buiten, kies Bram voor vernieuwing.

Alle verandering is lastig. Ik heb de ervaring en kennis om die verandering te brengen. Ik kom niet uit het kader van de partij, maar uit mijn lokaal en thematisch netwerk en neem mijn ervaring als ondernemer mee.

Mijn doel is om de VVD toekomstbestendig te maken. Op die manier kunnen we als partij onze visie voor Nederland van een grote maatschappij met een kleine overheid realiseren. Ik sta voor een sterke en toekomstbestendige VVD. Sterk in de basis en sterk in de breedte. Solide, integer en groeiend.

Voor meer informatie kijk op: www.kiesbramvoorvernieuwing.nl.

page-overview
Vertrouwen in de toekomst
Het regeerakkoord
Vragen over de kandidaten?
Whatsapp 06 23 93 74 75
VVD Klantenservice Kan ik je helpen?