Vacature

Learning & Development Manager

De VVD zoekt een Learning & Development Manager die zijn opleidingsskills in wil en kan zetten in een politieke omgeving. Je komt terecht in een gedreven team op het Algemeen Secretariaat (partijbureau) van de VVD in Den Haag. Het partijbureau is dé ondersteunende organisatie die werkt voor en met de leden van onze mooie club. Met trots, energie en plezier ondersteunen wij zo optimaal mogelijk de vereniging op het gebied van opleidingen, communicatie, campagnes en (leden-)administratie.

De Haya van Somerenstichting (‘de Haya’) is het opleidingsinstituut van de VVD en biedt een breed scala aan opleidingen en trainingen aan voor VVD-leden, politici en bestuurders. De VVD hecht grote waarde aan opleiding & training en zal de komende jaren verder investeren in het trainen en begeleiden van liberaal talent.

Wat ga je doen?
Als Learning & Development Manager draag je bij aan de ontwikkeling van talent binnen de VVD. Je bent verantwoordelijk voor het verder professionaliseren van het (online) opleidingsbeleid. Hiervoor werk je samen met professionals, maar ook met politici en bestuurders die zich vrijwillig inzetten voor de Haya. De Haya is een unieke plek om mensen op te leiden om Nederland te gaan besturen.

De functie bestaat verder uit de volgende werkzaamheden:
• Advisering op het gebied van onderwijskundige vraagstukken
• Ontwikkeling van (online) trainingen op basis van de laatste inzichten
• Verder professionaliseren van de landelijke opleidingstrajecten
• Het ontwikkelen en verzorgen van train-de-trainer bijeenkomsten
• De ontwikkeling van assessmentdagen samen met de Talentmanager

Wie ben jij?
Je hebt bij voorkeur een relevante HBO- of academische opleiding in de richting van Learning & Development in Organisations (Opleidingskunde). Je hebt ervaring met de ontwikkeling van trainingsmateriaal en online leren.

In ons relatief kleine team pak je allerlei taken proactief op. Je bezit een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan zelfstandig werken aan projecten. Je vindt het leuk om met vrijwilligers te werken, je bent servicegericht en hebt er plezier in om mensen in de partij te helpen met verschillende opleidingstrajecten.

Werken bij een politieke organisatie vraagt om een goede sociale antenne, waarbij je kan omgaan met een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit alles vraagt om flexibiliteit qua instelling en werktijden (soms in de avond en/of in het weekend).

Wat bieden wij?
Het betreft een functie voor 36 uur per week (5 dagen) waarbij je wordt ingeschaald op basis van je ervaring. Je standplaats is Den Haag. De VVD heeft uitstekende arbeidsvoorwaarden.

Enthousiast?

Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan jouw motivatie (max 1 A4) en CV naar Nelleke van Houwelingen (werken@vvd.nl). Als je nog vragen hebt, mail die dan ook aan Nelleke!

Kan ik u misschien ergens mee helpen?