Vacature

Junior medewerker bestuurlijke- en juridische zaken

Gaat jouw hart sneller kloppen van het oplossen van juridische- en bestuurlijke vraagstukken? Ben jij iemand die collega’s en vrijwilligers met advies ondersteunt en houd jij van uitdagingen? Dan zoeken we jou!

VVD Verenigingszaken en het Algemeen Secretariaat
De VVD is een club die strijdt voor iedereen in Nederland die mee wil doen. Je komt terecht in een jong team op het Algemeen Secretariaat (partijbureau) van de VVD in Den Haag. Het partijbureau is dé ondersteunende organisatie die werkt voor en met de leden van onze mooie club. Met trots, energie en plezier ondersteunen wij zo optimaal mogelijk de vereniging op het gebied van opleidingen, communicatie, campagnes en (leden-)administratie. Ook leidt het partijbureau onze toekomstige politici op.
Verenigingszaken vormt de bestuurlijke en juridische ruggengraat van de VVD. Onze leden, lokale netwerken en regio’s staan centraal in ons werk. Als medewerker bestuurlijke en juridische zaken ben jij het eerste aanspreekpunt voor leden en bestuurders in het land voor (praktische) vragen of advisering bij (complexe) vraagstukken. Je denkt dan ook pro-actief mee en treedt dienstverlenend op om de vereniging optimaal te ondersteunen en zet procedures en reglementen om in heldere handvatten. Je bent aanspreekpunt op het gebied van conflictbemiddeling en procedures, zoals de gemeenteraadsverkiezingen en de verkiezingen van de Tweede Kamer. In deze functie ondersteun je jouw collega’s van Verenigingszaken bij (juridische) commissies zoals de Dilemma-commissie en de VVD-Bestuurdersvereniging. Het betreft een brede functie, waarbij geen dag hetzelfde is!

Wat heb je nodig?
• Je hebt een relevante HBO- of academische opleiding.
• Je werkt graag in teamverband.
• Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
• Je bent creatief, zelfstandig, leergierig en hulpvaardig.
• Je bent een duizendpoot en schroomt niet om je in te zetten bij allerhande klussen voor de vereniging.
• Je bent flexibel qua werktijden, ’s avonds of in het weekend werken is voor jou geen probleem.
• Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD.
Het betreft een functie voor 36 uur, salaris is afhankelijk van opleiding en werkervaring maar is in ieder geval marktconform. Je standplaats is in Den Haag. De VVD heeft uitstekende arbeidsvoorwaarden.

Enthousiast?
Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan je motivatie (max 1 A4) en je cv naar werken@vvd.nl. Voor vragen kan je terecht bij Stefan Slikker of Amal Achbab via het voornoemde e-mailadres.

Kan ik u misschien ergens mee helpen?