Verkiezingen 2022

Uitslag gemeenteraadsverkiezingen 2022

De gemeenteraadsverkiezingen van 2022 zijn voorbij. De uitslag geeft voor de VVD een wisselend beeld: in de ene gemeente winnen we iets, in de andere verliezen we. Wij zijn trots dat de VVD van alle landelijke partijen de meeste stemmen heeft gekregen. Tegelijkertijd betreuren we de raadszetels die we kwijt zijn geraakt.

Wij zijn alle mensen die hun stem aan de VVD hebben toevertrouwd zeer dankbaar. Door het hele land gaan onze raadsleden de komende vier jaar keihard aan de slag om dat vertrouwen waar te maken. Om jouw buurt goed te houden en nog beter te maken.

Jouw buurt blijft goed, wordt beter

Op maandag 14 maart, dinsdag 15 maart en woensdag 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Bij deze verkiezingen gaat het om je eigen stad of dorp, om je eigen buurt. Die buurt is goed. Dat wil je zo houden. En er kunnen altijd dingen beter. Daar wil de VVD in jouw woonplaats voor zorgen.

Kies via deze pagina jouw moment om te gaan stemmen en wij helpen je herinneren.

Gemeenteraadsverkiezingen 2022 1

Ga dus voor de gemeenteraad stemmen! De VVD doet in 315 gemeenten mee aan de verkiezingen van 2022. Onze kandidaten staan in het hele land te trappelen om jouw buurt nog mooier te maken.

Zoek rechts naar jouw gemeente of klik op de landkaart. Op de website van je lokale partij kun je het verkiezingsprogramma met de VVD-standpunten lezen.

Ga naar deze pagina om een QR code te scannen, zodat je niet vergeet te stemmen!

Verkiezingen 2022

Oproep Mark Rutte “Laten we weer naast elkaar gaan staan.”

“Mijn oproep is nu, naar mezelf en iedereen. Laten we elkaar weer opzoeken, luisteren naar elkaar, naast elkaar gaan staan.” Lees hier meer over de oproep van Mark Rutte.

Vind jouw gemeente