Coördinator Publieksvoorlichting (32/36 uur)

Werken in de Tweede Kamer

De VVD-fractie in de Tweede Kamer zoekt een coördinator publieksvoorlichting. Een baan in het hart van de politiek. Geen dag is hetzelfde en elke dag werk je er met een team van voorlichters, Kamerleden, beleidsmedewerkers en persoonlijk medewerkers aan om Nederland nog vrijer, veiliger en welvarender te maken.

Werkzaamheden

De VVD krijgt veel vragen van (potentiële) kiezers over actualiteiten, over debatten in de Kamer, over wetgeving en eigenlijk over alles wat in politiek Den Haag speelt. Als Coördinator Publieksvoorlichting zorg jij ervoor dat mensen de juiste antwoorden krijgen van de VVD. Je werkt hiervoor nauw samen met onze persvoorlichters, met Kamerleden, met fractiemedewerkers en vooral ook met ons partijbureau. Begin 2022 schakelen wij over naar een nieuw systeem om alle publiekscontacten in goede banen te leiden. Jij bent daarin de spin het web.

Daarnaast begeleid je de stagiairs op de afdeling voorlichting die zich in voorkomende gevallen ook bezig houden met publieksvoorlichting. Je zorgt er samen met hen voor dat hun stage een leerzame en waardevolle periode wordt.

Functie-eisen

Je houdt van politiek en je voelt je thuis bij de standpunten van de VVD. Je volgt het nieuws over politiek Den Haag al op de voet. Je bent WO-opgeleid, kunt goed schrijven en communiceren, staat stevig in je schoenen en hebt enige leidinggevende of coachende ervaring. Je begrijpt dat planning en werktijden in een dynamische omgeving als de Tweede Kamer voortdurend veranderen. En dat vind je eigenlijk ook wel leuk.

Wat bieden jullie?

Wij bieden een baan waarin je kunt meedenken over de toekomst van Nederland. Daarnaast kun je rekenen op veel afwisseling en verantwoordelijkheden, een platte organisatie en leuke collega’s. Je krijgt betaald volgens schaal 10 van de Rijksoverheid.

Solliciteren

Ben je enthousiast, stuur je motivatiebrief en CV naar Simon Kandelaars (). Ook voor vragen kun je bij Simon terecht (+31621377227)