Ambtelijk secretaris

Ambtelijk secretaris (fulltime)

die allesbehalve ambtelijk is.

Onze fractie bestaat uit 32 Kamerleden en ongeveer 70 medewerkers. De ambtelijk secretaris is binnen de fractie het aanspreekpunt voor alle organisatorische en procedurele zaken. Hij of zij coördineert het gehele constitutionele proces en de bedrijfsvoering, inclusief personeels­beleid, financiën en secretariaat. De ambtelijk secretaris is bovendien de onmisbare schakel naar de Kamerorganisatie.

De uitdaging is groot. Het dagelijkse Kamerwerk vraagt veel organisatievermogen, flexibiliteit en politiek gevoel. In de komende jaren komen daar o.a. de renovatie van het Binnenhof, een tijdelijke verhuizing en Tweede Kamerverkiezingen bij.

Voor deze verantwoordelijk baan zoeken we een zwaargewicht: iemand die denkt en werkt op WO-niveau, zich verantwoordelijk voelt voor het eindresultaat, goede kennis heeft van het werk van de Tweede Kamer, politiek sensitief is en snel een effectief netwerk kan opbouwen. Leidinggevende ervaring of HR-kennis is een belangrijke pre.

Heb je belangstelling? Bel voor meer informatie met de huidige secretaris, Isabelle Broeders, bereikbaar op 070-3183035. Je sollicitatie kun je tot 16 december 2019 sturen aan Elisabeth Knegtmans, medewerker personeelszaken, e.knegtmans@tweedekamer.nl.

Heb je een vraag over deze vacature?