Wonen en Senioren in de Samenleving: Wonen met zorg

datum: 25 juni 2021 10:00

Op 25 juni van 10.00 tot 12.00 uur vindt een online event plaats vanuit Themanetwerk Wonen en Themanetwerk Senioren in de Samenleving. Het onderwerp is Wonen met Zorg. Dit onderwerp raakt beide netwerken, dus een unieke gelegenheid om onze krachten te bundelen.

Senioren die verhuizen laten een woning achter voor starters en gezinnen. Door met voorrang te bouwen voor senioren dragen we bij aan doorstroom. Maar ook een goede en tijdige begeleiding is essentieel. Want verhuizen uit je vertrouwde omgeving, uit een betaalbare woning, is een grote stap. Niet alleen financieel, maar ook emotioneel. Jonge senioren denken nog te weinig na over hun toekomstige woonbehoeften, maar ook aan hun mogelijke behoefte aan zorg aan huis.

Over deze onderwerpen gaan wij in gesprek met Kees Duijvelaar, voorzitter van de Katholieke Bond voor Ouderen Lopikerwaard, die een intensief traject met de gemeenteraad en het College van IJsselstein achter de rug heeft. En met Joost Moller, die met het reeds beproefde concept “de Leyhoeve” (ondermeer te vinden in Tilburg en Groningen) is ingesprongen op deze vraag vanuit de markt. Hij neemt u mee in deze ontwikkelingen in bouwen met zorg voor alle prijsklassen. Ook maken wij kennis met Jacqueline van den Hil, die uit het veld afkomstig is en inmiddels plaats heeft genomen in onze Tweede Kamer fractie.

Aanmelden kan via MijnVVD!

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?