Thematisch Netwerk Defensie - Politieke besluitvorming bij militaire inzet Uruzgan

datum: 29 juni 2021 18:00

Bijeenkomst Thematisch Netwerk Defensie – Politieke besluitvorming bij militaire inzet Uruzgan

Voorafgaand aan militaire inzet dient zorgvuldige politieke besluitvorming plaats te vinden. In april 2021 is het boek ‘’Inescapable Entrapments? The Civil-Military Decision Paths to Uruzgan and Helmand’’ verschenen, dat gebaseerd is op het proefschrift ‘’Deadly Embrace’’ van Luitenant-Kolonel dr. Mirjam Grandia. In dit boek wordt de besluitvorming aangaande Nederlandse deelname aan de ISAF-operatie in Uruzgan in beschouwing genomen. Hoe verliep deze besluitvorming, welke partijen waren hierbij betrokken, werden de juiste vragen gesteld en welke lessen vallen hier uit te leren?

Het Thematisch Netwerk Defensie organiseert op 29 juni 2021 van 1800u tot 1930u een lezing met als thema: Politieke besluitvorming bij militaire inzet Uruzgan. De inleiding zal worden verzorgd door Luitenant-Kolonel dr. Mirjam Grandia die aan de hand van haar ervaringen en onderzoek in zal gaan op de politieke besluitvorming rondom de Nederlandse deelname aan de ISAF-operatie. Aansluitend zullen we hierop politiek reflecteren. Welke lessen kunnen we hier bijvoorbeeld uit trekken?

Deze bijeenkomst vindt digitaal plaats, aanmelding gaat via MijnVVD. Een link tot deelname ontvang je daags voor de bijeenkomst.

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?