Onlinebijeenkomst over Data in de Zorg
datum: 11 november 2020 19:30

De werkgroep ‘Digitale zorg’ van het thematisch netwerk Gezondheid en Zorg nodigt alle leden van het Thematisch Netwerk Gezondheid en Zorg en andere belangstellenden van harte uit om deel te nemen aan de online discussiebijeenkomst over data in de zorg.

Technologie in de zorg creëert enorme hoeveelheden data. De verwachting is zelfs dat wereldwijd in de komende 5 jaar het volume aan data in de gezondheidszorg sneller zal groeien dan 3 andere megasectoren, namelijk de maakindustrie, financiële sector en de media- en entertainmentindustrie. Daarnaast heeft de coronacrisis urgentie gegeven aan het waarborgen van veilige elektronische gegevensuitwisseling, het beperken van administratieve belasting voor zorgverleners, het uitvoeren van digitale triage en digitale hervormingen voor de arts-patiënt behandelrelatie. Voldoende aanleiding om bij elkaar te komen.
De bijeenkomst zal gestructureerd worden aan de hand van een aantal stellingen. Zowel een panel als het publiek zal bijdragen aan de discussie en kan daarna voor- of tegen stemmen.

Er zullen meerdere VVD-leden uit het werkveld aansluiten, en het panel zal onder andere bestaan uit Hayke Veldman (Tweede Kamer), Eric van der Burg (Eerste Kamer) en Lucien Engelen (Digitale zorg strateeg bij Deloitte). De discussie wordt geleid door Wilbert Bekendam (Vz werkgroep Digitale Zorg). Ook zal Willem Herter, Co-founder of Pacmed aansluiten.

Datum: Woensdag 11 november 2020, 19:30 – 21:00

Praktisch:
Aanmelden kan tot uiterlijk 5 november via MijnVVD.nl
De link naar de online sessie wordt kort van tevoren per e-mail verzonden

Bevestiging ontvangt u per mail (na een aantal dagen)
Uw inzichten, de reflecties en de stemmingen zullen input zijn voor een notitie voor de partij over Data in de zorg
Met suggesties voor een stelling of andere vragen kunt u contact opnemen via vvdnetwerkGenz@gmail.com

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?