online bijeenkomst over de Amerikaanse verkiezingen ‘the day after, what’s next?’
datum: 5 november 2020 18:30

Graag nodigen het TN Internationaal, het TN Young Professionals en de VVD USA je uit voor een online bijeenkomst op 5 november over de Amerikaanse verkiezingen met als titel ‘the day after, what’s next?’

Een dag na de voorlopige verkiezingsuitslag gaan we in gesprek over de uitkomst. Leggen Amerikanen en de (voorlopige) verliezer zich neer bij de uitslag? Wat zijn de politieke, economische en maatschappelijke consequenties in Amerika? En wat zijn de gevolgen voor Nederland, Europa en de rest van de wereld?

Over deze en vele andere vragen gaan we in gesprek met Amerikaanse en Nederlandse deskundigen:

• Sven Koopmans: VVD Tweede Kamerlid, woordvoerder Buitenlandse Zaken. Daarvoor werkte hij als vredesonderhandelaar voor de Verenigde Naties.
  • Kurt Dykstra: President van Trinity Christian College en voormalig burgemeester van Holland, Michigan. Daarnaast is hij bestuurslid van The Netherland-America Foundation.
  • Raymond Mens: politicoloog, Amerika-deskundige en auteur van het boek ‘Lang leve Trump’. Eerder was hij campagnestrateeg voor de VVD.
  • Wouter Schmit Jongbloed: Head of political risk analysis bij Exante Advisors in New York. Voorheen werkte hij als research fellow aan Columbia University.

Thema: The day after the US elections, what’s next?
Tijdstip: donderdag 5 november, 18.30u – 20.00u

Aanmelden: aanmelden is mogelijk via mijnVVD tot uiterlijk 4 november. Op 5 november ontvangen deelnemers de Zoom-link en inloggegevens.

Voertaal: Engels

Wij kijken uit naar deze bijeenkomst en hopen van harte op jouw deelname op 5 november!

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?