Digitale netwerkbijeenkomst Thematisch Netwerk Defensie - Informatie als wapen

datum: 10 mei 2021 18:00

Digitale netwerkbijeenkomst Thematisch Netwerk Defensie – Informatie als wapen:

Vandaag de dag leven we in een samenleving die wordt gedomineerd door informatie. In militiare context neemt informatie ook een steeds meer dominante rol en is het voorwaardelijk voor militair succes.

Het Thematisch Netwerk Defensie organiseert op 10 mei 2021 een symposium met als thema: Information Manoeuvre. Tijdens dit symposium spreken we over diverse facetten van Information Manoeuvre en spreken we over de politieke betekenis hiervan.

De opening wordt verzorgd door Kolonel Han Bouwmeester die recent zijn proefschrift, Krym Nash: An Analysis of Modern Russian Deception, heeft geschreven. In zijn proefschrift geeft Bouwmeester antwoord op de vraag hoe dat Rusland misleiding heeft gebruikt ten tijden van het Russisch-Georgisch conflict en de annexatie van de Krim.

Vervolgens zullen diverse sprekers vanuit politiek perspectief reflecteren:

• Jeroen van Wijngaarden: Tweede Kamerlid met de defensieportefuille.
• Ruben Brekelmans: Tweede Kamerlid met Buitenlandse Zaken in de portefuille en voormalig voorzitter TNI.
• Bart Groothuis: Lid van het Europees Parlement en voormalig Hoofd Bureau Cyber Security bij het Ministerie van Defensie.

Aansluitend is er ruimte voor discussie.

Deze bijeenkomst vindt digitaal plaats, aanmelding gaat via MijnVVD. Na bevestiging van deelname zal een uitnodigingslink worden verstuurd.

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?