Hier kun je het toch alleen maar mee eens zijn :) 1 oktober 2009, door Liesbeth
De VVD is voor de helden en tegen de hufters 1 oktober 2009, door Henri
Volledig mee eens.
* Straffen verhogen;
* Gevangenen laten betalen voor hun verblijf;
* Straffen volledig uitzitten (niet maar 2/3);
* Humanitaire rechten van gevangenen beperken. 3 oktober 2009, door Randy Eichhorn
Ik ben blij te zien dat de VVD hier ook weer een goed standpunt inneemt. Het is toch te gek voor woorden, dat mensen die hun eigen huis of leven of vriendin, noem het maar op, verdedigen, vaak zwaarder gestraft worden dan de misdadigers zelf! En vaak worden deze raddraaiers alweer met een taakstraf of boete weggestuurd, terwijl de Nederlandse gevangenissen niet overvol zitten.
Het feit dat in Nederland op het moment de straffen vooral gericht zijn op het herintegreren van de criminelen in de maatschappij is te gek voor woorden. Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat dit niet werkt! Daarom, straf voor wie straf verdient! laat dit dan ook afschrikwekkend zijn voor potentiële misdadigers. 12 oktober 2009, door Silvio Erkens
Zwaardere gevangenis straffen!!!
Iemand die een straf krijgt deze volledig laten uitzitten!
Een kind dat je straft, weten we, dat je het de straf moet laten uitzitten. anders weet het kind bij voorbaat al; "mijn ouders zullen het toch wel inkorten". Het kind neemt zijn straf niet serieus, de ouder doet dat immers ook niet. Slappe ouders geeft slappe kinderen. 18 oktober 2009, door Jennifer Hoppener
Iemand die een fout begaat denkt echt niet aan de straf die hij/zij eventueel zou kunnen krijgen.
Beter is voorkomen dat mensen in de fout gaan door te investeren in mensen, zodat iedereen meedoet.
Maar daar doet de VVD niet aan. Die is alleen voor de rijken, zodat mensen die het minder hebben geen kansen krijgen van de VVD. Wat zegt de VVD tegen mensen met een chronisch ziek kind? Of tegen mensen die geen geld hebben voor hun kinderen om de studie te bekostigen? 'Jammer, je hebt pech gehad'
VVD wees eens specifieker. Welke artikelen van het strafrecht kloppen van geen kant en willen jullie aanpassen?
Zou de leus "voortaan voor iedereen die beloning verdient beloning" niet beter zijn? Met de huidige slogan "voortaan voor iedereen die straf verdient straf" zie je al dat de VVD van het slechte van mensen uitgaat. Waarom fuseert de VVD niet meteen met de PVV van Wilders?
Gr. Serkan uit Rotterdam 24 oktober 2009, door Serkan Simsek
Toch wel een heel erg een open deur intrappen, ken je een politieke partij die het hier niet mee eens is? Sorry, wat mij betreft een loze slogan.... 26 oktober 2009, door J. Weber
Wijzig dan maar eerst de wet, dat de mensen die inbrekers neerslaan GEEN straf krijgen. Voor de rest zeer logisch, de politie kan daarnaast ook wel een oppepper gebruiken! Harder optreden is dus geen probleem.. 12 november 2009, door Marco
Sinds wanneer is de VVD simplisties geworden? Natuurlijk moet iedereen die straf verdient, straf krijgen! Punt van debat is vaak juist of iemand wel straf verdient, of toch (naast verdiende straf) vooral behandeling. Lastige boodschap om uit te dragen, maar dat is dan toch ook de maatschappelijke taak van het bestuur en bestuurders. 27 november 2009, door C. Wildschut
ga prioriteiten stellen!! natuurlijk straf maar ga eerst belangrijkere dingen oplossen!!
@ Serkan Simsek: VVD = rechts, dwz liever straf geven én beloningen. lekker kloven uitdiepen. 10 december 2009, door Olimar
oh en nog iets @ randy
'humanitaire rechten gevangenen beperken'?
waarom dan niet meteen de doodstraf invoeren en iedereen afmaken die zich niet aan de wet houdt?
waar zijn straffen voor? om mensen te laten lijden omdat ze er voor gekozen hebben nou eenmaal slecht zijn? ff uit de maatschappij zetten? 10 december 2009, door Olimar
Als Christen-democraat kan ik het alleen maar eens zijn met deze stelling. Maar ik geef er misschien toch een iets andere betekenis aan dan de liberalen. De stelling geldt ook voor witte-boorden criminelen. Met de maat waarmee u meet, zult u zelf worden gemeten, zo heeft Christus ons geleerd. Ook voor malversaties binnen de financiele sector (waarbinnen zich traditioneel veel VVD-aanhangers bevinden) dienen mensen die zich schuldig gemaakt hebben aan zaken als fraude met hypotheken, ter verantwoording geroepen te worden en bij overtreding van de voorschriften waar dat mogelijk is ook daadwerkelijk gestraft te worden.
Ik hoop dat u dat laatste ook met mij eens zult zijn. 23 december 2009, door Argiris Diamantis
Daar ben ik het als CDA-mannetje mee eens, Argiris Diamantis. Ook crimineel en frauduleus gedrag van de rijken dienen keihard aangepakt en bestraft te worden.
Dat er in de financiële sector veel VVD-aanhang zit, dat klopt. Ook bij RTL-Z. 24 december 2009, door M
Dat is ook precies wat er staat. Wij bepalen met z'n allen wat strafbaar is en welke straf daar bij hoort. Dat geldt dus voor arm en rijk. Voor keurige en minder keurige mensen.
Waar het in de stelling om gaat is dat als we met z'n allen vinden dat bepaald gedrag straf verdient de dader ook daadwerkelijk straf krijgt. En geen verhaal over zielige jeugd, vormfouten of wat voor uitvluchten dan maar ook. De rechter dient meer te beseffen dat hij het schild is voor het slachtoffer en niet voor de dader, die met (geveinsd) schuldgevoel voor hem staat. 27 december 2009, door Peter Lamberts
Gedogen (van misdaad) is een straf, zeker voor de slachtoffers. 29 december 2009, door Raimondo Hooft
Zolang TBS'ers nog steeds met proefverlof mogen, criminele jongeren op door de belastingbetaler opgebrachte vakantietripjes worden gestuurd, randgroepjongeren straffeloos de dienst uitmaken in sommige Nederlandse steden en psychologen en psychiaters naast advocaten als strafpleiter blijken te kunnen fungeren lijkt mij dit toch zeer zeker een doorlopend punt van aandacht. 30 december 2009, door R.J. Oterdoom
Eens! Maar ik mis nog 1 belangrijk argument. In veel gevallen vind ik taakstraffen een belediging voor de mensen die dat werk normaliter doen. Denk aan de bejaardenhulpen, de bosbouwwerkers, de plantsoenendienst, etc. In de praktijk blijkt ook nog eens vaak dat de taakstraffers er bij dit werk de kantjes er van af kunnen lopen en dat dis niet gesanctioneerd kan worden. Onwaardig voor de echte werkers! 3 januari 2010, door J.W. Keizer
Laten de VVD en het CDA maar ook de burenoverlast en burenterreur eens keihard aanpakken. Veroorzaak je drie maanden lang ernstige overlast of terreur en ben je onverbeterlijk, dan moet je maar je huis uit en op straat zwerven. Allochtoon, of niet, het maakt geen donder uit. Wil je ergens wonen, dan zul je ook aan een aantal verplichtingen en fatsoensnormen moeten houden. Woningcorporaties moeten veel strenger tegen overlast en buurtterreur optreden en de (allochtone) overlastveroorzaker geen handje boven het hoofd houden! 4 januari 2010, door M
VVD laat je eens horen over de problemen in Culemborg, de hele politiek houdt zich stil en wacht af (of erger nog: bieden de straatterroristen thee en een goed gesprek aan t.w.v. 150000 Euro) Dit kan toch niet!! De tijd voor thee en een goed gesprek is voorbij. Alle kosten verhalen op die terroristen en zware celstraffen opleggen (taakstraf is geen optie) Laat je horen, Nederland schreeuwt om een reactie van jullie kant! 5 januari 2010, door Mike
Geachte VVD,
Ik denk dat het goed voor de partij zou zijn als de standpunten van de VVD eens wat meer tot uiting zouden komen. Nu is het zo dat de PVV duidelijkheid geeft en de VVD vaak nog een beetje er tussen zit. Waar is bijvoorbeeld de reactie van de VVD op de situatie in Culemborg? Als het om straffen gaat heb ik alleen nog vertrouwen in de PVV en de VVD. Ik wil absoluut geen 3 strike out (dus levenslang) systeem als in Amerika om maar iets te noemen, maar de hufterigheid van de allochtoonse straatjongeren moet gewoon eens afgelopen zijn. Ik zou het fijn vinden om te zien dat de VVD nou eens duidelijk laat blijken waar ze staan op het gebied van die hufterigheid. Ik denk dat het goed zou zijn als de VVD bijvoorbeeld een signaal afgeeft tegen het slappe geleuter van Pechtold met zijn 'harder straffen wekt geweld op en is provocerend' geblaat om maar eens wat te noemen. Ontmantel Pechtold, met de VVD argumenten is dat zeker te doen! Ik zie daar helaas te weinig van.
Groetjes 7 januari 2010, door Henk Jacobsen
De kiezer vraagd om duidelijkheid. Het is logisch dat een ieder die straf verdiend dit ook krijgt.
De VVD moet zich meer profileren als de partij die duidelijkheid en rechtlijnig is betreffende dit soort zaken. Gebruikt een inwoner van dit land zijn vrijheid niet op de juiste manier en belemmerd hij de vrijheid van een ander en is hij daarbij een bedreiging voor de democratie dan moet dit individu aangepakt worden.
Normen en waarden zijn mooie woorden maar we moeten het ook praktisch maken.
Culemborg is een voorbeeld van complete anarchie.
Partijen als de PVV spelen in op frustratie van de kiezer.
Zij roepen alleen wat de kiezer wil horen maar komt aan de andere kant ook niet met oplossingen.
Het wordt tijd dat deze splinterpartijen die uit frustraties ontstaan ophouden te bestaan en dat ook wij als VVD ons eens wat harder opstellen.
We hebben de juiste uitgangspunten. En daarmee rekening houdend kunnen we het alleen maar op een rechtvaardige manier regelen.
Meer jeugdbendes, Culemborg, rellen tijdens sportevenementen, overlast door hangjongeren, drugsdealers nabij scholen, georganiseerde criminaliteit enz,enz. Allemaal mensen die weigeren zich aan regels te verbinden en met hun anarchistisch gedrag de democratie ondermijnen.
Of het nou autochtoon of alochtoon is maakt niet uit. Het wordt tijd dat we wakker worden. Dus een hardere aanpak en straffen voor iedereen die het verdiend.
Verder moeten we ook nog even kijken waarom deze figuren zoveel tijd hebben en waarom zij 's avonds niet moe zijn van een een gezond portie werk bij een normale werkgever. 10 januari 2010, door Henk van de Mheen
straf. op school al iets rechtvaardigs. zat je te klieren, hup, 100 regels. en zo moet het zijn. onaangepast gedrag vertonen? dan de consequenties aanvaarden! En op welke schaal dan ook passende straffen, dat i.c.m. een juist justitieel apparaat die durft te straffen en durft te handhaven en durft uit te voeren, dan komt het misschien ooit nog eens goed. 10 januari 2010, door ruud
Ga dan ook eens de bezem door justitie en politie halen. Marokkaanse jongeren die in gouda en Culemborg de buurten treiteren, worden na een nacht weer vrijgesproken. Na een half jaar worden ze voor de rechter gedaagd en krijgen een taakstraf opgelegd. zij doen dan een werk naar mijn mening niet goed. 23 januari 2010, door Raymond Op den Kelder
Dit is een reactie op Henk Jacobsen, en dan wel op deze specifieke zin:
"maar de hufterigheid van de allochtoonse straatjongeren moet gewoon eens afgelopen zijn."
Waarom deze focus alleen op de allochtone straatjongeren? alsof autochtone straatjongeren geen hufterigheid tonen.. Het is ook echt niet dat het vaak allochtonen zijn. Zelf ben ik 16, en echt, autochtone jongeren vertonen ook vaak genoeg tekenen van "hufterigheid".. Dus daarom alsnog mijn vraag: Waarom zo'n focus op 'allochtone' straatjongeren? Want geloof me, het zijn vaker autochtone straatjongeren die aan het kloten zijn.
/Felix 24 januari 2010, door Felix
Prima voorstellen die overtuigen en de "rechten"van daders aanpakken.Misschien is het nu ook de tijd om bij agressief gedrag eens naar omstanders en in het bijzonder aanwezige familieleden,kennissen en vrienden te kijken.En hun ook strafrechtelijk aan te spreken op het ontlopen van hun verantwoordelijkheid tijdens agressie tegen hulpverleners. De recente schandalige voorvallen in ziekenhuizen en blijvende intimidatie en bedreigingen van ambulance personeel en medici zouden beantwoord kunnen worden met beschermende wetgeving.Hierbij krijgen hulpverleners onder voorwaarden het recht om een medische behandeling of zorgverlening te staken of te onderbreken wanneer zij niet meer in staat zijn dit op een normale manier te doen door agressie of (verbaal) geweld van daders. Zij en betrokken omstanders worden dan automatisch verantwoordelijk voor alle gevolgen die ontstaan .Dit gaat ver maar de vraag wordt steeds sterker of teveel asociale individuen zich door de gebruikelijk aanpak nog laten tegenhouden. Ze bepalen nog teveel hun eigen grenzen en betrokken omstanders uit de kring van de dader grijpen zelden in.En de politie kan gewoonweg niet altijd op tijd aanwezig zijn om preventief in te grijpen. 25 januari 2010, door internetburger
altijd maar de marokaan de schuld geven om stemmen te winnen ik vind dit een belachelijke site en iedereeen met een hart vind dat denk ik 27 januari 2010, door madelon lemcke
iedereen die iets gedaan heeft en straf opgelegd krijgt, kan tijdens het uitdienden van zijn straf tot inkeer komen c.q. inzien dat hij of zij een / een fout heeft begaan, ik ben van mening dat dan een strafvermindering op zijn plaats is, en zelfs nog wel meer dan de 1/3 van nu.
Ook moet de motivatie van een overtreding of strafbaarfeit hier zwaar in mee gewogen worden, want let wel, als een dader ( b.v. een Vader) iemand inelkaar slaat omreden dat het slachtoffer met zijn handen aan zijn kinderen heeft gezeten geld dit ook he !!!!!!!!
en zo zij er nog wel meer reden te bedenken.
Scheer alles niet over een kam.
Wanneer je vervolgt word als je een indringer / inbreker op of in je erf / huis te grazen neemt zou inderdaad onmiddellijk uit het wetboek van strafrecht verwijderd worden. 27 januari 2010, door Marten.
Volgens de grondwet dient de staat er voor te zorgen dat de burger ongestoord en conform de regels zijn gang kan gaan. Daar zijn regels voor afgesproken en laten we elkaar daar nu eens aan houden. Het is van de zotte dat je als goedwillende burger achter de tralies van je eigen huis moet zitten omdat anderen denken het recht van roegang te hebben zonder dat ze daar btoestemming voor hebben ,Doet die ander dat toch en je meldt het dan krijg je te horen: Had je je huis maar moeten beveiligen en daarmee geef je carte Blanche aan dit soort lieden .Dus handhaven en straffen op de goede manier.en niet halfslachtig door overal begrip voor te hebben . Ras leeftijd ,sexe doet er niet toe dat geldt voor ons allemaal.
Een slachtoffer.2 febr 2010 2 februari 2010, door fbos
ik denk dat de politiek veelste zwak is ,en niet durft tekijken naar de litekens die ontstaan,vvd zou de hoofd standpunten van pvv moeten overnemen,niet alle zo niet zal pvv aan de macht komen die vervolgens veelste hard zal reageren ,ik hoop dat vvd harder wordt en ook doorvoerd en de wind uit de zeilen haalt van de pvv alleen de goede punten pakt ,want wat wilders zegt is groot gedeeltelijk waar maar het uitvoeren van dat is een taak die hij niet aankan 6 februari 2010, door Daniel
De stelling als zodanig is veel te rigide, na 60 jaar ben ik er achter dat de wereld niet alleen uit zwart en wit bestaat. Een blind "regels zijn regels, met verstand op nul" zal vroeg op nul tot ongelukken leiden. Heeft de VVD dan niets geleerd van het 2006-debacle met Taida Pasic en Ayaan Hirsi Ali??? 14 februari 2010, door Frans
Vandaag op Netwerk over de aso-woningen, ook wel Skæve Huse genoemd. Een goede zaak is dat om asocialen die stelselmatig overlast in hun buurt veroorzaken in zo'n Skæve Huse buiten de stad of dorp te plaatsen.
Iets voor het verkiezingsprogramma van VVD en CDA? 17 februari 2010, door M
@Frans 14 februari 2010
Wijze woorden, maar ja je bent ook al wat ouder. Waar als een blind paard "regels zijn regels" roepen toe leidt hebben we inderdaad in 2006 met Rita Verdonk kunnen zien. Helaas hebben veel reageerders hier daar kennelijk niets van geleerd.
Er is behoefte aan het veilig maken en houden van de samenleving met de wet in de hand, maar wel met gezond verstand zonder blindelings door te slaan. 18 februari 2010, door J Faber
Het verbaast me eigenlijk dat zoiets nog niet geregeld is. Het is zo logisch.
Een goed plan en nu maar snel werken aan de wijziging van het Wetboek van Strafrecht.
Aan zulke voorstellen heeft de B.V. Nederland iets. Niet l...... maar poetsen. 19 februari 2010, door M. Gijzen
Het wordt tijd dat partij VVD aan de macht komt! Het is toch verschrikkelijk dat mensen een taakstraf of boete krijgen en weer vrolijk op straat lopen. Zij moeten hun straf uitzitten in de cel! 24 februari 2010, door Steffi
VVD voor helden? laat me niet lachen en hoe kan je als je in de gevangenis zit je verblijf betalen das echt onzin! Tenzij ze een nieuw beleid maken dat ze mogen werken voor geld in de gevangenis. verwijder de d en zet er een p voor dan is goed ! 26 februari 2010, door christian
wat een goedkope standpunten!!!
En waarom moet u als landelijke politiek zo bovenop de gemeenteraadsverkiezingen zitten??
Doe iets nuttigs, en vang andere partijen niet op ieder klein detail.
REGEREN is iets anders dan ONZIN VERKOPEN!!! 26 februari 2010, door Jeanette Heck
Hoe denkt u dat het is als een slachtoffer van een zedenmisdrijf, de dader ziet schoffelen in het plantsoen in de wijk. Onacceptabel, zo wordt het slachtoffer dubbel slachtoffer. Het wordt echt tijd dat er wat gebeurt, tijd voor de VVD dus. 26 februari 2010, door Mark Bisselink
De VVD komt tenminste met concrete voorstellen. Kun je van een hoop andere partijen niet zeggen. Succes, Mark! 26 februari 2010, door Margot
Meer aandacht voor het slachtoffer! Helemaal mee eens! 26 februari 2010, door Wijnand
Altijd makkelijk om een grote mond op te zetten als de maatregel niet jezelf maar een ander betreft. Bravo, helden, bravo... 1 maart 2010, door Mark Beneveld
Eerlijk gezegdt op politiek stand punt het straffen van criminelen het hun het recht geven van allen vormen van rechten dat in het huidigen systeem zit deugt in hele feiten niet,
maar laten we niet vergeten dat de VVD tijdens hun regeerschap in het kabinet alles hebben verkloot en niks maar dan ook niks voor dit land hebben gedaan waneer we in een crisis zitten en iedereen zeker nu het huidigen economisch systeem op instorten staat kunnen wij het niet maken om de VVD steun te geven waneer hun ook met het CDA en PVDA het land naar de kloten heeft geholpen.We kunnen alleen dit land verbeteren door de jongeren partijen een kans te geven in het kabinet en daarbij ik de SP en D66 meer kans zou gunnen op het verbeteren van de economische vooruitgang en alleen een standpunt te gebruiken de criminelen te laten betalen voor de huidigen situaties dat lost nog niet onze economische crises op,de feiten waar het op wordt gedrukt is dat wij nu moeten opstaan en eerst naar de economische situaties bekijken voor we anderen drastische acties ondernemen!!!!
Strafrecht is een feit en dat serious genomen moet worden maar we moeten eerst nadenken hoe we meer banen creeren en een beter economisch en beter politiek beleid gaan creeren in nederland en daarna over anderen dingen gaan nadenken. 1 maart 2010, door leander sianipar
Ik hoop dat de volgende minister van Justitie een VVD'er is! 2 maart 2010, door Marja Vaals
het lijkt mij logisch dat iemand die een fout heeft begaan in de maatschappij daar een passende straf voor krijgt en dat slachtoffers van deze fouten door diezelfde maatschappij goed worden opgevangen maar het lijkt mij ook niet meer dan normaal dat iemand die in de fout is gegaan ook op een goede manier wordt geholpen om weer op een normale wijze in de maatschappij terug te keren. Zwaarder straffen dan nu helpt voor geen meter en als je nu in de gevangenis zit kom je er vaak slechter uit omdat aan de meeste gevangenen geen aandacht wordt besteed in de vraag van het hoe en waarom van de daad. 2 maart 2010, door ruud Meijnders
Mensen die zich misdragen verdienen daar uiteraard straf voor maar we moeten verder kijken dan onze neus lang is. Als ik me vroeger thuis misdroeg kreeg ik daar straf voor net als op school. Er moet gekeken worden naar thuissituaties en opvoedingen als die niet sporen zullen ze zelfs na een straf zo wederom de fout in gaan aangezien er geen controle is. De controle zeker bij jongeren moet thuis zijn als die er niet is zal politie en justitie keer na keer dezelfde probleem gevallen tegenkomen. Dus jongeren een goede,duidelijke thuissituatie cq opvoeding en volwassenen niet een taakstraf geven maar een heropvoedingscursus dit zal meer resultaten geven. 3 maart 2010, door mdjmatthes
Natuurlijk straffen wie dit verdient, maar sommige zaken van sommige mensen mag je door de vingers zien. als je namelijk iedere man in de gevangenis stopt omdat ze een fout hebben begaan, hou je geen goede mannen meer over. 3 maart 2010, door Wouter
Ik ben het geheel met U eens, maar het moet dan óók gelden voor "witte boorden" criminaliteit en verder "ongeacht" iemands status en inkomen.... 3 maart 2010, door Ad van den Berg
Dit is een van de weinige minder intelligente punten van de VVD. Hoewel in mindere mate dan de PVV roept ook dhr. Teeven: Er moet zwaarder gestraft worden. Dat mag dan zo zijn, maar het afschaffen van een taakstraf of zelfs het afschaffen van de taakstraf in combinatie met een voorwaardelijke sanctie in geval van ernstige misdrijven helpt niet in ieder geval. Dhr. Teeven weet dat ook, maar het volk wil nu eenmaal zo graag dat er harder gestraft wordt.
Er zijn vele juridische haken en ogen de kwalificatie
'ernstige misdrijven', ook wordt geen rekening gehouden met jeugdigen die verpest worden wanneer ze direct door naaar de gevangenis gestuurd worden.
Mogelijk zijn zaken vele jaren oud en heeft de dader een nieuw leven opgebouwd, wat heeft het opleggen van een gevangenisstraf dan nog voor zin.
Waar ik het wel mee eens ben is dat de taakstraf slechts eenmalig mag worden opgelegd. Ik zou dhr. Teeven, met wie ik sowieso graag eens van gedachte zou willen wisselen, vragen om de taakstraf op zich niet af te schaffen, maar deze wel harder te maken.
Als een rechter 100 uur taakstraf oplegd, dient ook 100 uur gewerkt te worden. Geen 80 uur omdat de overige 20 vvol geouwehoerd zijn door begleiders. Zou het niet mogelijk zijn een wetswijziging in te dienen waarbij de taakstraf altijd dient te bestaan uit een wer- en een leergedeelte. Zodat het leergedeelte niet van het werkgedeelte afgaat. Ook hoeft die taakstraf, wat mij betreft niet 'ten algemene nutte te zijn'. Laat een taakgestrafte die 100 uur meedraaien in het leger. Discipline en geeen half werk. Dat voorkomt ook dat taakgestrafte op hun werklocatie te laat aankomen en dan bedreigingen naar begleiders kunnen uiten.
Harder straffen JA, taakstraf afschaffen NEE
4 maart 2010, door Rick van de broek
Die Serkan Simsek weet toch ECHT NIET waatrover hij het heeft.Al is het allren al de veel voorkomende recidive. Een straf, toch al laag, wordt niet voor niets gegeven. Toen ik nog bij de polite werkte kwamen we dezelfde personen steeds weer tegen. Na aanhiusung was de verdachte vaak al eerder vrij dan dat ik het proces-verbaal af had. Laat maar voelen dat misdrijven plegen niet wordt getolereerd. 9 maart 2010, door John Heeres