1. 02 maart − Bekijk hier de minidocu "To Do" over onze premier Mark Rutte. “We hebben heel veel achterstallig onderhoud gedaan, waardoor er meer lucht komt in de samenleving. Waardoor mensen weer kansen kunnen pakken en minder in de weg worden gezeten door de overheid. Maar er moet nog heel veel gebeuren. Dat vraagt nog jaren werk.” Lees verder

2. 29 mei − Bekijk hier de speech van Mark Rutte op het voorjaarscongres in Papendal. Lees verder

3. 29 mei − Na liefst 43 jaar inzet voor Nederland heeft Ivo Opstelten het erelidmaatschap van de VVD gekregen. Hij werd tijdens het VVD-congres verrast door voorzitter Henry Keizer. Als partijvoorzitter maakte Ivo Opstelten samen met Mark Rutte de VVD voor het eerst in de geschiedenis de grootste partij van Nederland. Als minister van Veiligheid en Justitie maakte hij Nederland de afgelopen jaren veiliger. Maar in zijn indrukwekkende carrière was hij boven alles burgemeester. In die rol was hij het boegbeeld van Dalen, Doorn, Delfzijl, Beerta, Utrecht, Rotterdam en Tilburg. Als erelid wordt hij nu de burgemeester van de VVD. Ivo, bedankt voor alles! Lees verder

4. 29 mei − Rutte: "De VVD is niet alleen de hoeder van de economie. Wij zijn ook de vaandeldragers van de waarden van hardwerkend Nederland. Laten we die waarden met elkaar, en nog meer dan we al doen, met kracht blijven uitdragen." Lees verder

5. 26 mei − De nieuwe Eerste Kamer is gekozen. 13 VVD'ers gaan daar werken aan een liberaler Nederland. Daarbij wensen we hen heel veel succes toe. Lees verder

6. 21 mei − Ondernemer durft eerder mensen aan te nemen, als werknemers zich voortaan zelf verzekeren voor de kosten van niet-werkgerelateerd ziekteverzuim Lees verder

7. 20 mei − Het kan snel gaan in de politiek. De kersverse VVD-Tweede Kamerleden Leendert de Lange en Chantal Nijkerken-de Haan kunnen erover meepraten. Hun leven veranderde van de ene op de andere dag. Een kijkje achter de schermen! Lees verder

8. 18 mei − De Europese Unie heeft de VN-Veiligheidsraad een mandaat gevraagd voor een militaire operatie tegen mensensmokkel op de Middellandse Zee. Een goed initiatief, maar nog slechts het begin van een integrale aanpak van migratiestromen, vindt Han ten Broeke. Lees verder

9. 05 mei − Op Valentijnsdag 1995 kwam ik als dienstplichtig soldaat aan in de enclave Srebrenica. In Srebrenica leefden ongeveer 40.000 Bosnische moslims. De enclave was omsingeld door Bosnische Serviërs. Zij knepen de voedselvoorziening voor de bevolking van Srebrenica af waardoor er nauwelijks voldoende te eten was. Op een dag ging ik mee als bewaker van de vuilniswagen. Lees verder

10. 04 mei − "Dankzij de mannen en vrouwen van de krijgsmacht leven wij vandaag nog steeds in een land en werelddeel dat de grootst mogelijke vorm van vrijheid kent. We nemen die vrijheid wel eens voor lief, als een gegeven. Maar bedenk dat die vrijheid is bevochten. Dat veel militairen hun leven hebben gegeven om die vrijheid te behouden of te bewerkstelligen. En dat die strijd voor vrijheid tot op de dag van vandaag op vele plekken in de wereld nog steeds doorgaat." Lees verder

11. 22 april − De VVD en de PvdA hebben een akkoord bereikt over uitgeprocedeerde asielzoekers en de intensievere aanpak van hun terugkeer naar het land van herkomst. Lees verder

12. 20 april − Het is tijd voor actie. Daarom biedt VVD-Kamerlid Barbara Visser haar plan aan de ministers Schultz van Haegen en Van der Steur aan. Lees verder