1. 02 maart − Bekijk hier de minidocu "To Do" over onze premier Mark Rutte. “We hebben heel veel achterstallig onderhoud gedaan, waardoor er meer lucht komt in de samenleving. Waardoor mensen weer kansen kunnen pakken en minder in de weg worden gezeten door de overheid. Maar er moet nog heel veel gebeuren. Dat vraagt nog jaren werk.” Lees verder

2. 05 maart − VVD-Tweede Kamerlid Mark Harbers: ‘’De economie groeit harder dan verwacht, dit zijn cijfers om trots op te zijn. We zitten weer in de kopgroep van Europa, dat is de plek waar Nederland thuishoort. Het komt vooral doordat alle Nederlanders er de schouders onder zetten. Daardoor, en door de inspanningen van het kabinet, zijn de overheidsfinanciën weer op orde. We zien bovendien dat er steeds meer mensen aan het werk zijn. Nu is het belangrijk dat we koers houden voor een beter Nederland, zodat we ook kunnen werken aan de volgende uitdagingen: lagere belastingen en meer geld voor veiligheid.’’ Lees verder

3. 04 maart − We hebben de afgelopen jaren allemaal een bijdrage geleverd aan het herstel van ons land. Dat is niet voor niets geweest. De economie groeit weer. Er komen meer banen bij. De pijnlijke maatregelen hebben dus gewerkt, maar we zijn er nog niet. Nu moeten we zorgen dat we koers houden, zodat we de stijgende lijn kunnen blijven volgen. Lees verder

4. 28 februari − Nederland komt stap voor stap weer op stoom. Na een aantal moeilijke jaren van bezuinigen, lastenverzwaren en hervormen, staat Nederland er economisch nu stukken beter voor. Dat is de verdienste van alle Nederlanders die de afgelopen jaren hebben bijgedragen aan het herstel. “Het is nu zaak om koers te houden. Ik ben pas trots als de crisis voor iedereen voorbij is.” Dit zei Mark Rutte bij de officiële aftrap van de campagne voor de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen in Breda op zaterdag 28 februari. Lees verder

5. 28 februari − Vandaag beginnen door het hele land duizenden vrijwilligers van de VVD aan de campagne voor de verkiezingen op 18 maart. Zij gaan u de komende weken vragen om op de VVD te stemmen. Niet alleen omdat we ons land op koers hebben gebracht en omdat er al zo veel mensen zijn met wie het na de crisis alweer heel erg goed gaat. Zij vragen u vooral ook op de VVD te stemmen omdat er zo veel mensen zijn voor wie dat nog niet zo is. Lees verder

6. 27 februari − Vandaag heeft de Permanente Commissie Integriteit zijn rapport van bevindingen uitgebracht. Naar aanleiding hiervan heeft Mark Verheijen besloten zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer neer te leggen. Lees verder

7. 19 februari − Jeroen Recourt (PvdA) en Ard van der Steur (VVD) hebben deze week hun wetsvoorstel gepresenteerd waarmee het systeem van kinderalimentatie aanzienlijk wordt vereenvoudigd. Lees verder

8. 18 februari − "Of je rijk of arm bent, werkloos bent of niet, wel of geen dure ziekte hebt: ik wil de beste zorg voor iedereen." Lees verder

9. 13 februari − Hoe belangrijk gas ook is voor de energiezekerheid in ons land, de veiligheid van de bewoners van het gaswinningsgebied staat altijd voorop. De gaskraan wordt daarom verder dichtgedraaid. Twee maanden geleden liet minister Kamp van Economische Zaken al weten dat de winning verder wordt verlaagd tot maximaal 39,4 miljard kuub per jaar. Inmiddels heeft hij daar aan toegevoegd dat er het eerste half jaar maximaal 16,5 miljard kuub wordt gewonnen met een streven van 35 miljard maximum per jaar. De maatregelen worden genomen om het aantal aardbevingen te verminderen en de veiligheid en leefbaarheid van Groningen te vergroten. Hoewel er nog veel onzekerheden zijn is er een verband tussen de aardbevingen en het niveau van de gaswinning. Lees verder

10. 13 februari − Vandaag laat het CBS weten dat de Nederlandse economie in het vierde kwartaal van 2014 met 0,5 procent is gegroeid. Er kwamen 42.000 banen bij, de grootste toename in 3,5 jaar. Lees verder

11. 06 februari − “Als patiënt wil je de beste zorg, als verzekerde wil je een betaalbare premie. Met de maatregelen die minister Schippers vandaag heeft voorgesteld leidt hogere kwaliteit tot betere betaalbaarheid”, aldus Tweede Kamerlid Arno Rutte. Lees verder

12. 04 februari − Studeren en tegelijkertijd een bedrijf opzetten. VVD Tweede Kamerlid Pieter Duisenberg juicht het initiatief van de Hanzehogeschool Groningen toe. ‘Het is prachtig dat talentvolle student-ondernemers in staat worden gesteld studeren en ondernemen zo effectief mogelijk te combineren.’ Lees verder

13. 03 februari − De wet die ondernemers moet beschermen tegen acquisitiefraude is unaniem in de Tweede Kamer aangenomen. De wet, een initiatief van VVD Kamerlid Foort van Oosten en zijn SP-collega Sharon Gesthuizen, zorgt ervoor dat ondernemers kunnen rekenen op betere bescherming tegen oneerlijke handelspraktijken en makkelijker van misleidende overeenkomsten afkunnen. Lees verder

14. 30 januari − Om goed te kunnen leren is het belangrijk dat kinderen zich veilig voelen op school. Als kinderen zich onveilig voelen, kunnen zij immers niet goed leren. Wij maken ons dan ook zorgen om het toenemend aantal gevallen van wapenbezit en -gebruik op scholen. Alleen al afgelopen week vonden op drie scholen steekpartijen plaats. Lees verder

15. 29 januari − “Het feit dat er mensen zijn die op een dag besluiten om ondernemer te worden, om hun nek uit te steken en om risico te nemen, dat zorgt voor zoveel energie in Nederland. Nog los van dat ondernemers verantwoordelijk zijn voor banengroei en voor de welvaart in Nederland, zijn het uiteindelijk al die ondernemers die ervoor zorgen dat we met optimisme naar de toekomst kunnen kijken.” Dat zei Mark Rutte gisteren tijdens het eerste VVD Ondernemersevent in Aalsmeer. Lees verder