1. 05 februari − Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid om zijn of haar inkomsten en uitgaven met elkaar in balans te brengen. Als je meer uitgeeft dan je verdient, maak je schulden. En als die schulden oplopen, kom je in de problemen. Dat geldt voor de overheid, en dat geldt ook voor onszelf. Lees verder

2. 05 februari − Het geluk van mensen went gelukkig nooit. De Groningse arts Stefan Berger mocht als internist-nefroloog al honderden niertransplantaties begeleiden, maar het effect blijft hem ontroeren. “Mensen die zeggen: ‘ik heb mijn leven terug’. Ik hoor dat wekelijks.” Lees verder

3. 04 februari − Goed nieuws! Vanaf morgen op nog meer plekken in Nederland 130 km/u. Lees verder

4. 02 februari − Samen met de internationale coalitie onder leiding van de VS binden we sinds anderhalf jaar de strijd met ISIS aan in Irak. En na dit kabinetsbesluit kunnen we dat ook doen waar ISIS het sterkst is: in Syrië. Lees verder

5. 29 januari − Nederland komt uit de crisis en dat gaan veel mensen merken Lees verder

6. 27 januari − VVD-Kamerlid Bart de Liefde neemt over drie weken afscheid van de Tweede Kamer. Bart de Liefde was meer dan een decennium actief voor de VVD. Lees verder

7. 19 januari − Wij willen dat de overheid aan de kant van het slachtoffer staat en dat de dader wordt aangepakt. Niet andersom. Niemand heeft het recht om feestvierende vrouwen te betasten of uit te schelden voor prostituee, zoals in Keulen is gebeurd. Het is ronduit verwerpelijk dat sommige vrouwen bang zijn om alleen over straat te gaan. In ons land moet iedereen zich vrij kunnen bewegen. Lees verder

8. 18 januari − Wie zijn nier ontvangen heeft, weet hij niet. Hij weet alleen dat de operatie is geslaagd. Drie jaar geleden besloot Hans Bart om anoniem een nier te doneren. “Ik hoop dat ik mensen aan het denken heb gezet.” Lees verder

9. 14 januari − Vorig jaar zijn er maar liefst 21% meer huizen verkocht dan het jaar ervoor. En de prijzen zijn met 5% omhoog gegaan. Dat is geweldig nieuws voor huizenbezitters. Nu gaan we door op de goede weg. We zorgen voor meer duidelijkheid over je hypotheek. Meer vrijheid om je droomhuis te bouwen. Meer zekerheid voor later! Lees verder

10. 23 december − Gisteravond stemde de Eerste Kamer in met het belastingplan! Lees verder

11. 17 december − In 2016 verandert het basispakket van de zorg. Er komen maar liefst 9 nieuwe behandelingen, medicijnen en vergoedingen bij. Lees verder

12. 12 december − Al 350 jaar wagen onze mariniers hun leven voor onze vrijheid. Daar zijn we hen erg dankbaar voor. Deze week viert het Korps Mariniers deze bijzondere gebeurtenis. Oud-marinier en huidig Eerste Kamerlid Frank van Kappen: "Er zit een methode in de waanzin." Lees verder

13. 07 december − In Nederland hebben we iets voor elkaar over. En wie laten dat beter zien dan al die vrijwilligers die klaar staan om anderen te helpen? Een groot compliment van Mark Rutte aan deze helden! Lees verder

14. 01 december − In 1988 werd op 1 december voor de eerste keer Wereld Aids Dag gehouden. De strijd tegen AIDS is veranderd sinds die dag. We weten meer en kunnen er meer tegen doen. Er is meer begrip voor mensen met HIV. Maar de strijd is nog lang niet gewonnen. Lees verder

15. 30 november − Politieke partijen hebben geen goed imago. Veel mensen vinden het ouderwetse en gesloten clubjes. Dat beeld is deels wel terecht. Daarom willen wij gaan veranderen. Lees verder