1. 02 maart − Bekijk hier de minidocu "To Do" over onze premier Mark Rutte. “We hebben heel veel achterstallig onderhoud gedaan, waardoor er meer lucht komt in de samenleving. Waardoor mensen weer kansen kunnen pakken en minder in de weg worden gezeten door de overheid. Maar er moet nog heel veel gebeuren. Dat vraagt nog jaren werk.” Lees verder

2. 30 maart − Om de veiligheid van Europa en Nederland in het bijzonder, ook in de toekomst te borgen, is de komende jaren een realistischer buitenland- en veiligheidsbeleid nodig, dat vooral gericht is op onze eigen regio. Daarvoor pleit VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra in een onlangs verschenen stuk in het Liberaal Reveil en je leest het ook op VVD.nl. Lees verder

3. 25 maart − Kees Berghuis (46) wordt met ingang van 1 mei a.s. hoofd voorlichting van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Hij volgt daar Henri Kruithof (63) op. Berghuis was sinds 2006 chef van de politieke redactie van RTL Nieuws. Daarvoor was hij politiek assistent van toenmalig minister van financiën, Gerrit Zalm. En daarvoor was hij voorlichter van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Berghuis legt zijn functie bij RTL met onmiddellijke ingang neer. Lees verder

4. 25 maart − Jan Huitema zit nog geen jaar in het Europees Parlement, maar hij heeft nu al veel indruk gemaakt. Zoveel dat Jan, die ook melkveehouder is, Europarlementariër van het jaar is geworden in de categorie Landbouw. Lees verder

5. 24 maart − Tweede Kamerlid René Leegte heeft dinsdag 24 maart 2015 zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer beëindigd. Lees verder

6. 22 maart − De VVD wil niet langer machteloos toekijken hoe mensen dagelijks verdrinken in de Middellandse Zee. Alleen al in 2014 zijn er meer dan 3000 mensen omgekomen. Tweede Kamerlid Malik Azmani wil daarom een einde aan de asielstromen naar Europa. ‘De alsmaar stijgende toestroom van vluchtelingen zorgt daarnaast voor ontwrichting van de samenleving: het draagvlak voor opvang neemt af, het zet onze sociale voorzieningen onder druk en we weten niet wie we binnenhalen: een echte vluchteling, een gelukszoeker of een terrorist. Met het creëren van voldoende veilige opvang in de regio, maken we asielaanvragen in Europa overbodig.’ Lees verder

7. 20 maart − Partijvoorzitter Keizer: "Het is nu aan Van der Steur en Dijkhoff om op het belangrijke ministerie van Veiligheid en Justitie te werken aan een veiliger Nederland. Een onderwerp waar veel om te doen is. Ik heb er veel vertrouwen in dat ze dit goed gaan doen." Lees verder

8. 20 maart − VVD Europarlementariër Jan Huitema heeft woensdagavond de prijs voor Europarlementariër van het jaar gewonnen in de categorie landbouw. Jan Huitema maakt zich hard voor een efficiënt landbouwbeleid dat ruimte laat voor ondernemers. Huitema: “Ik ben trots op de Nederlandse land- en tuinbouw. Deze prijs zie ik als een erkenning voor de hard werkende en innovatieve boeren en tuinders. De Nederlandse landbouwsector speelt een toonaangevende rol in de toenemende vraag naar voedsel in de wereld. Ik blijf mij er in Brussel voor inzetten om onze koppositie op het gebied van land- en tuinbouw te behouden én te vergroten.” Lees verder

9. 20 maart − Wij bedanken iedereen die zijn of haar stem op de VVD heeft uitgebracht van harte voor het vertrouwen! Lees verder

10. 19 maart − De voorlopige uitslag van de verkiezingen is bekend. “Hoewel we zetels in de Staten, waterschappen en de Eerste Kamer verliezen, zijn we voor het eerst sinds 2012 bij verkiezingen weer landelijk de grootste partij. Dat is ontzettend goed nieuws”, aldus Mark Rutte. Lees verder

11. 19 maart − VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vindt de terugkeer van Johan Houwers onbegrijpelijk. Houwers is anderhalf jaar geleden uit de Tweede Kamer vertrokken, vanwege onderzoek naar hypotheekfraude en valsheid in geschrifte. Het OM acht deze zaken bewezen en daarom kan van terugkeer geen sprake zijn. ‘In de VVD-fractie is voor fraudeurs geen plek’, aldus Zijlstra. Het feit dat Houwers ondanks de strafbeschikking van het Openbaar Ministerie toch wil terugkeren in de Kamer, noemt Zijlstra 'pure zetelroof’. De VVD heeft Houwers vandaag geroyeerd. Lees verder

12. 19 maart − “Negentig procent van de VVD-stemmers wil dat dit kabinet doorgaat en dat gaan we dus ook doen.” Dat zei Mark Rutte in een eerste reactie op de voorlopige uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen. Lees verder

13. 17 maart − Beste Nederlander, We leven in moeilijke tijden. De economische crisis van de afgelopen jaren heeft veel Nederlanders hard geraakt. Elke Nederlander heeft bij moeten dragen aan het herstel, dat we nu meer en meer op zien komen. En hoewel we niet bang zijn aangelegd, maken we ons ook allemaal zorgen om de toenemende dreiging van jihadisme en terreur. Zo’n tijd is niet de tijd voor politici die afhaken als het lastig wordt of die weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Zo’n tijd vraagt om vastberaden leiderschap. Lees verder

14. 16 maart − “Ik wil een land waarin je zorgt voor jezelf, geeft om een ander en krijgt wat je verdient.” Premier Mark Rutte vat in één zin samen hoe de VVD naar Nederland kijkt. Lees verder

15. 15 maart − Aan onze gezondheidszorg stellen we terecht hoge eisen. We willen de allerbeste zorg. En we willen dat die zorg voor iedereen betaalbaar is. Het eerste lukt al een hele tijd, het tweede werd een probleem. De kosten van de zorg explodeerden. Maar: we hebben op tijd ingegrepen. Lees verder