1. 02 maart − Bekijk hier de minidocu "To Do" over onze premier Mark Rutte. “We hebben heel veel achterstallig onderhoud gedaan, waardoor er meer lucht komt in de samenleving. Waardoor mensen weer kansen kunnen pakken en minder in de weg worden gezeten door de overheid. Maar er moet nog heel veel gebeuren. Dat vraagt nog jaren werk.” Lees verder

2. 01 april − Klanten van banken zijn door een wetsvoorstel van Cora van Nieuwenhuizen in de toekomst beter beschermd tegen gesjoemel met rentetarieven. Brussel en Washington deelden daarvoor miljardenboetes uit, Rabo schikte voor 774 miljoen en ontsloeg haar frauderende medewerkers. VVD-Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen zorgde deze week voor nieuwe Europese wetgeving. Lees verder

3. 31 maart − Toeristen die ons land bezoeken moeten voortaan moeiteloos een speciaal OV-toeristenkaartje kunnen aanschaffen, waarmee ze één of meerdere dagen door heel Nederland kunnen reizen met alle verschillende vormen van openbaar vervoer. De toeristenkaart moet een echt visitekaartje voor Nederland worden. Reizen door Nederland moet weer leuk worden voor toeristen. Betere bereikbaarheid van alle mooie plekken in ons land is in het belang van onze economie en de werkgelegenheid. Lees verder

4. 30 maart − Om de veiligheid van Europa en Nederland in het bijzonder, ook in de toekomst te borgen, is de komende jaren een realistischer buitenland- en veiligheidsbeleid nodig, dat vooral gericht is op onze eigen regio. Daarvoor pleit VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra in een onlangs verschenen stuk in het Liberaal Reveil en je leest het ook op VVD.nl. Lees verder

5. 25 maart − Kees Berghuis (46) wordt met ingang van 1 mei a.s. hoofd voorlichting van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Hij volgt daar Henri Kruithof (63) op. Berghuis was sinds 2006 chef van de politieke redactie van RTL Nieuws. Daarvoor was hij politiek assistent van toenmalig minister van financiën, Gerrit Zalm. En daarvoor was hij voorlichter van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Berghuis legt zijn functie bij RTL met onmiddellijke ingang neer. Lees verder

6. 25 maart − Jan Huitema zit nog geen jaar in het Europees Parlement, maar hij heeft nu al veel indruk gemaakt. Zoveel dat Jan, die ook melkveehouder is, Europarlementariër van het jaar is geworden in de categorie Landbouw. Lees verder

7. 24 maart − Tweede Kamerlid René Leegte heeft dinsdag 24 maart 2015 zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer beëindigd. Lees verder

8. 22 maart − De VVD wil niet langer machteloos toekijken hoe mensen dagelijks verdrinken in de Middellandse Zee. Alleen al in 2014 zijn er meer dan 3000 mensen omgekomen. Tweede Kamerlid Malik Azmani wil daarom een einde aan de asielstromen naar Europa. ‘De alsmaar stijgende toestroom van vluchtelingen zorgt daarnaast voor ontwrichting van de samenleving: het draagvlak voor opvang neemt af, het zet onze sociale voorzieningen onder druk en we weten niet wie we binnenhalen: een echte vluchteling, een gelukszoeker of een terrorist. Met het creëren van voldoende veilige opvang in de regio, maken we asielaanvragen in Europa overbodig.’ Lees verder

9. 20 maart − Partijvoorzitter Keizer: "Het is nu aan Van der Steur en Dijkhoff om op het belangrijke ministerie van Veiligheid en Justitie te werken aan een veiliger Nederland. Een onderwerp waar veel om te doen is. Ik heb er veel vertrouwen in dat ze dit goed gaan doen." Lees verder

10. 20 maart − VVD Europarlementariër Jan Huitema heeft woensdagavond de prijs voor Europarlementariër van het jaar gewonnen in de categorie landbouw. Jan Huitema maakt zich hard voor een efficiënt landbouwbeleid dat ruimte laat voor ondernemers. Huitema: “Ik ben trots op de Nederlandse land- en tuinbouw. Deze prijs zie ik als een erkenning voor de hard werkende en innovatieve boeren en tuinders. De Nederlandse landbouwsector speelt een toonaangevende rol in de toenemende vraag naar voedsel in de wereld. Ik blijf mij er in Brussel voor inzetten om onze koppositie op het gebied van land- en tuinbouw te behouden én te vergroten.” Lees verder

11. 20 maart − Wij bedanken iedereen die zijn of haar stem op de VVD heeft uitgebracht van harte voor het vertrouwen! Lees verder

12. 19 maart − De voorlopige uitslag van de verkiezingen is bekend. “Hoewel we zetels in de Staten, waterschappen en de Eerste Kamer verliezen, zijn we voor het eerst sinds 2012 bij verkiezingen weer landelijk de grootste partij. Dat is ontzettend goed nieuws”, aldus Mark Rutte. Lees verder

13. 19 maart − VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vindt de terugkeer van Johan Houwers onbegrijpelijk. Houwers is anderhalf jaar geleden uit de Tweede Kamer vertrokken, vanwege onderzoek naar hypotheekfraude en valsheid in geschrifte. Het OM acht deze zaken bewezen en daarom kan van terugkeer geen sprake zijn. ‘In de VVD-fractie is voor fraudeurs geen plek’, aldus Zijlstra. Het feit dat Houwers ondanks de strafbeschikking van het Openbaar Ministerie toch wil terugkeren in de Kamer, noemt Zijlstra 'pure zetelroof’. De VVD heeft Houwers vandaag geroyeerd. Lees verder

14. 19 maart − “Negentig procent van de VVD-stemmers wil dat dit kabinet doorgaat en dat gaan we dus ook doen.” Dat zei Mark Rutte in een eerste reactie op de voorlopige uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen. Lees verder