1. 02 maart − Bekijk hier de minidocu "To Do" over onze premier Mark Rutte. “We hebben heel veel achterstallig onderhoud gedaan, waardoor er meer lucht komt in de samenleving. Waardoor mensen weer kansen kunnen pakken en minder in de weg worden gezeten door de overheid. Maar er moet nog heel veel gebeuren. Dat vraagt nog jaren werk.” Lees verder

2. 21 mei − Ondernemer durft eerder mensen aan te nemen, als werknemers zich voortaan zelf verzekeren voor de kosten van niet-werkgerelateerd ziekteverzuim Lees verder

3. 20 mei − Het kan snel gaan in de politiek. De kersverse VVD-Tweede Kamerleden Leendert de Lange en Chantal Nijkerken-de Haan kunnen erover meepraten. Hun leven veranderde van de ene op de andere dag. Een kijkje achter de schermen! Lees verder

4. 18 mei − De Europese Unie heeft de VN-Veiligheidsraad een mandaat gevraagd voor een militaire operatie tegen mensensmokkel op de Middellandse Zee. Een goed initiatief, maar nog slechts het begin van een integrale aanpak van migratiestromen, vindt Han ten Broeke. Lees verder

5. 05 mei − Op Valentijnsdag 1995 kwam ik als dienstplichtig soldaat aan in de enclave Srebrenica. In Srebrenica leefden ongeveer 40.000 Bosnische moslims. De enclave was omsingeld door Bosnische Serviërs. Zij knepen de voedselvoorziening voor de bevolking van Srebrenica af waardoor er nauwelijks voldoende te eten was. Op een dag ging ik mee als bewaker van de vuilniswagen. Lees verder

6. 04 mei − "Dankzij de mannen en vrouwen van de krijgsmacht leven wij vandaag nog steeds in een land en werelddeel dat de grootst mogelijke vorm van vrijheid kent. We nemen die vrijheid wel eens voor lief, als een gegeven. Maar bedenk dat die vrijheid is bevochten. Dat veel militairen hun leven hebben gegeven om die vrijheid te behouden of te bewerkstelligen. En dat die strijd voor vrijheid tot op de dag van vandaag op vele plekken in de wereld nog steeds doorgaat." Lees verder

7. 22 april − De VVD en de PvdA hebben een akkoord bereikt over uitgeprocedeerde asielzoekers en de intensievere aanpak van hun terugkeer naar het land van herkomst. Lees verder

8. 20 april − Dronken wegpiraten maken keer op keer slachtoffers, maar de straffen zijn in de praktijk belachelijk laag. Blijkbaar is de wet niet streng genoeg. De VVD kiest de kant van het slachtoffer en de gewone weggebruiker. Want wie met mensenlevens speelt, verdient een zware straf. En wie zich netjes aan de regels houdt, verdient bescherming tegen dronken misdadigers. Het recht heeft voorrang. Op de weg en in de rechtbank. Het is tijd voor actie. Lees verder

9. 01 april − Klanten van banken zijn door een wetsvoorstel van Cora van Nieuwenhuizen in de toekomst beter beschermd tegen gesjoemel met rentetarieven. Brussel en Washington deelden daarvoor miljardenboetes uit, Rabo schikte voor 774 miljoen en ontsloeg haar frauderende medewerkers. VVD-Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen zorgde deze week voor nieuwe Europese wetgeving. Lees verder

10. 31 maart − Toeristen die ons land bezoeken moeten voortaan moeiteloos een speciaal OV-toeristenkaartje kunnen aanschaffen, waarmee ze één of meerdere dagen door heel Nederland kunnen reizen met alle verschillende vormen van openbaar vervoer. De toeristenkaart moet een echt visitekaartje voor Nederland worden. Reizen door Nederland moet weer leuk worden voor toeristen. Betere bereikbaarheid van alle mooie plekken in ons land is in het belang van onze economie en de werkgelegenheid. Lees verder

11. 30 maart − Om de veiligheid van Europa en Nederland in het bijzonder, ook in de toekomst te borgen, is de komende jaren een realistischer buitenland- en veiligheidsbeleid nodig, dat vooral gericht is op onze eigen regio. Daarvoor pleit VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra in een onlangs verschenen stuk in het Liberaal Reveil en je leest het ook op VVD.nl. Lees verder

12. 25 maart − Kees Berghuis (46) wordt met ingang van 1 mei a.s. hoofd voorlichting van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Hij volgt daar Henri Kruithof (63) op. Berghuis was sinds 2006 chef van de politieke redactie van RTL Nieuws. Daarvoor was hij politiek assistent van toenmalig minister van financiën, Gerrit Zalm. En daarvoor was hij voorlichter van de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Berghuis legt zijn functie bij RTL met onmiddellijke ingang neer. Lees verder

13. 25 maart − Jan Huitema zit nog geen jaar in het Europees Parlement, maar hij heeft nu al veel indruk gemaakt. Zoveel dat Jan, die ook melkveehouder is, Europarlementariër van het jaar is geworden in de categorie Landbouw. Lees verder

14. 24 maart − Tweede Kamerlid René Leegte heeft dinsdag 24 maart 2015 zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer beëindigd. Lees verder